.
Okulumuzda BİGEP kapsamında 2024-2025 eğitim öğretim yılının ilk döneminde hazırlanan ‘ Okul Başarısını düşüren Etmenler Raporu’ çıktıları içerisinde yer alan
· Dikkatimi toplayamıyorum
· Nasıl ders çalışacağımı bilmiyorum
Maddelerinin yüksek oranda işaretlenmesi sonucunda öğrencilerimiz için bir atölye düzenlenmesi amaçlanmıştır.
Bu etkinlik, lise öğrencilerinin dikkat dağınıklığını azaltmayı, odaklanmalarını artırmayı ve bu süreçte kullanabilecekleri teknikleri öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin akademik performanslarını ve öğrenme süreçlerini iyileştirmeye yönelik farkındalık kazanmaları hedeflenmektedir.
Bu atölye Okulumuz Rehber Öğretmenlerinden Saliha KESKİN tarafından geliştirilmiştir
Atölye, üç oturumdan oluşmaktadır:
1. Dikkat Dağınıklığını Anlamak ve Farkındalık Geliştirme:
• Dikkat dağınıklığının iç ve dış nedenleri anlatılır.
• “Dikkat Hırsızları” çalışması yapılır, öğrencilerin dikkatini en çok neyin dağıttığı üzerine grup tartışması yapılır.
• Mindfulness pratiği olarak nefes ve gevşeme egzersizleri uygulanır.
2. Odaklanmayı Güçlendirme ve Çalışma Teknikleri:
• Ders çalışma teknikleri hakkında bilgi verilir.
• “Bak ve Say” etkinliği ile dikkat süresi ölçülür.
• “Rengine Odaklan” etkinliği ile hız ve dikkat kontrolü sağlanır.
• Öğrenciler kendi çalışma planlarını oluşturarak bir sonraki oturumda deneyimlerini paylaşmaları beklenir.
3. Pratik Uygulama ve Motivasyonun Güçlendirilmesi:
• Daha önce öğrenilen tekniklerin pratiği yapılır.
• “Gözlem Maratonu” etkinliği ile detaylı gözlem becerisi geliştirilir.
• Hafıza oyunları ile odaklanma süresi artırılır.
• Katılımcılar öğrendiklerini paylaşarak gelecekte uygulayacakları teknikleri belirlerler.
Atölyemiz lise ve ortaokul öğrencilerine uygulanabilecek şekilde hazırlanmıştır.
Bu uygulama, öğrencilerin dikkat ve odaklanma becerilerini geliştirerek akademik başarılarını artırmaya yönelik bir yaklaşımdır. Dikkat süresini artıran teknikler, öğrenmeyi destekleyen nefes egzersizleri ve farkındalık uygulamaları, öğrencilerin ders çalışırken daha verimli olmalarını sağlar. Çalışma teknikleri (Pomodoro, SQ3R, Feynman yöntemi vb.) kullanılarak bilgi kalıcılığı artırılır. Aynı zamanda, dikkat dağıtıcı faktörleri tanımlama ve bunlarla baş etme konusunda öğrenciler bilinçlendirilerek, akademik süreçte daha disiplinli ve organize olmaları sağlanır.
Atölyenin PDF formatındaki örneği aşağıdaki bağlantıda yer almaktadır; meb_iys_dosyalar/63/10/964622/dosyalar/2025_03/13104625_odakguculiseortaokul.pdf
|